Besef jij jezelf wel wat voor kansen buitenreclame kan creëren voor jouw bedrijf?
Binnen een wereld waarin alles online gebeurd en iedereen online is, wordt vaak vergeten dat buitenreclame nog steeds je visuele offline communicatiemiddel is naar jouw (nieuwe) klanten. Hét visitekaartje van je bedrijf. En dat moet er naast een gelikte website en Instagram-pagina ook top uitzien, toch?
Buitenreclame is een offline reclamemiddel. Bijna overal kun je buitenreclame inzetten, denk daarbij aan:
Het grootste verschil met online reclame en grote voordeel van (offline) buitenreclame is het feit dat het altijd in your face is, het staat nooit uit, en is ook niet uit te zetten.
De doelgroep hoeft geen knop aan te zetten, niet naar een bepaald kanaal te zappen, alleen kijken is al voldoende!
Belangrijk is dat er bij het ontwerp al nagedacht wordt over de boodschap die uitgedragen moet worden met de buitenreclame. In het meest ideale geval is de boodschap in één oogopslag over te dragen en duidelijk.
Door het gebruik van buitenreclame wordt de herkenbaarheid van jouw product vergroot.
Door een merknaam of product op bepaalde punten te tonen, krijgt de doelgroep onbewust een band met het merk of product. Tevens geeft het een gevoel van vertrouwen, waardoor potentiële klanten eerder over de drempel stappen (letterlijk en figuurlijk) om bij JOU een aankoop te doen.
Heb jij wel eens geteld hoeveel voorbijgangers er langs jouw pand komen? Of zit je op een onopvallende plek die lastig te vinden is voor mensen? Laat zien wie je bent! Gevelreclame is de meest effectieve manier om dit aan je doelgroep te laten zien en hét visitekaartje van jouw bedrijf. Reclameborden, spandoeken of gevelletters vergroten je boodschap, herkenbaarheid en bereik!
Een pand met een gevel waar geen reclamebord of andere gevelreclame op staat is niet te vinden voor de doelgroep. Gevelreclame, bijvoorbeeld een reclamebord of spandoek, is ook een perfecte manier om gebruik te maken van de drukke weg waar je aan zit.